Aurinko paistaa aina, vaikka pilvien takia ei aina nähdä.

Gyula Bertok psykologi          info@bertokgyula.com

Rentoutumiterapiat, rentoutumistekniikot ovat monipuolisesti käytössä olevia tekniikkoja.

Pääeutnsa on, että sitä voidaan itsenäisetikini käyttää jos sitä jo opiskeltiin. Se tarkoittaa, että saadan hyvin edullista keinoa auttaa itsensä väsymyksen, ahdistuksen tapauksissa.

Terapiassa sitä voidaan ottaa käyttöön vakavissakin ongelmissa: esimerkiksi foobia, paniikkihäiriö, paako-oireita, eirlaisissa ahdistuksissa, jne.

Sitä voidaan käyttää myös verkkohoidossa, jos internetyhteys on hyvintoimiva, ja on mahdollista käyttää näköpuhelua.

Rentoutumisterapia minun hoitotyössäni tarkoittaa osittain itseharjoittelua (Autogenic training), sekä mielikuvitustöitä.

On mahdollista ilmankin psyykkisia ongelmia opiskella "Autogenic training" sekä yksin.

Hypnoosi on hyvin monipuolisesti käytössä, ja antaa mahdollisuuksia suhteellisesti nopeasti sekä tehokkaasti hoittaa joskus vakavampiakin ongelmia. Mutta sitä voidaan hyödyllistää myös renotutumiseen, palauttaa voimia, energiaa.

Hypnooterapiassa voidaan hoittaa, saada parantumista esimerkiksi ahdistuksesta, paniikkioireista, posttraumatisesta oireista (PTSD), surusta, fobiasta, ja vielä paljonkin muista.

Hypnoosia ei voida tehdä verkoterapiassa, se vaatii välttämättömästi henkilöllisesti paikallaoloa.

Itse olen opiskellut NLP, sekin voi hypnoterapiassa hyvin paljon sekä tehokkaasti auttaa.

Jos haluaisitte sellaita hoitoa, odotan Teitä Berliinissä.